プライバシーポリシー
個人情報保護に関する基本方針

有限会社ラウンドテーブルコムは高度情報化社会における個人情報保護の重要性を強く認識し、ユーザーの皆様に関する個人情報は当社が定めるプライバシーポリシーに則り、その収集や取り扱いには細心の注意を払うことをお約束致します。さらに、当社はこのプライバシーポリシーで定めた方針を徹底するため、個人情報保護コンプライアンスプログラムを独自に策定・実行し、従業員その他関係者に周知させて継続的にその内容の改善に努力致します。
収集する情報とその利用目的について

当社が運営する企業サイト(https://www.roundtable.co.jp/)では、ご利用に際して個人情報のご登録が必要となることがあります。ユーザーの皆様よりご提供頂いた個人情報はプライバシーポリシーに沿って慎重な取り扱いを行うとともに、以下の目的で利用させて頂きます。なお、こうした個人情報はご本人からの同意を得られない限り、これ以外の目的で利用されることはありません。

1. 当社とユーザーとの円滑なコミュニケーションのための利用
当社サービスにご登録頂いたメールアドレスは、ユーザーにとって有益と思われる当社サービス情報、通知、日々の「新着お知らせメール」をご提供する際、もしくは何らかの理由によりご本人と連絡を取る必要があると当社が合理的に判断した場合において、連絡手段として使用するものとします。

2. サービス向上のために収集する統計情報
当社サービスへのアクセスログや履歴といった、個人を明確に特定しないデーターを集合的に加工した統計情報は、サービスの品質向上やユーザの嗜好性把握の目的で当社が収集し、第三者と共有する場合があることをご理解下さい。

3. ユーザーによる任意の情報提供
当社サービス上において、当社または当社と提携した第三者がアンケートやキャンペーンなどの一環として個人情報の入力を求める場合があります。こうした通常のサービス以外に情報の提供を求める場合は原則的にユーザーの任意となります。そうした場合には改めて収集情報の利用目的を明示し、ご提供いただいた情報をその目的範囲内においてのみ適切に取り扱うものとします。

4.いつどんな方法で取得するか
当社がユーザーの皆様に個人情報をご提供頂くのは、以下の場合に限ります。
* 当社サービス内の様々な機能を利用し、ユーザーが自発的に情報を入力されるとき
* 当社サポート宛てや採用募集に対してお問い合わせを頂いたとき
* その他、ご本人の明確な同意が得られたとき

5.第三者への情報開示について
サービス運営のために適法かつ公正に収集したユーザーの個人情報は、ご本人の明確な同意が無い限り第三者へ提供されることはありません。ただし、以下に掲げる場合はこの限りではないことをあらかじめご理解下さい。

* 法律や法令に基づいて、開示が必要であると当社が合理的に判断する場合
* 当社が信頼に足ると判断し守秘義務契約を結んだ業者に、当社監督のもとで業務の一環として個人情報の取り扱いを委託する場合
* サービス運営主体が変更となり、サービスの継続のため個人情報を移管する必要があると判断した場合

6.個人情報の訂正と削除について
当社は、ご登録されている個人情報の正確性の維持に努めます。プロフィールページを作成するためにご入力頂いた情報は、ユーザーご自身がWEBサイト上で操作することでいつでも訂正・削除することが可能です。また、それ以外の情報の訂正や削除に関しましても、お客様ご本人からお申し出があった場合には、その合理性をすみやかに調査・確認し、可能な範囲でこれに応じます。

7.クッキー及びリンクについて
当社サービスはWebブラウザのクッキーを有効にして頂くことでより有益なサービスをご提供できる場合があります。クッキーは、ユーザー情報やアクセス履歴などの情報をWebブラウザとWebサーバ間でやりとりするための機能です。クッキーのご利用は利便性が高い一方、プライバシー保護の観点からは好ましくない場合もございます。従って、クッキーはユーザーご自身の責任の範囲内において、適切にご利用ください。

また、当社サービスは外部のウェブサイトへのリンクを多く含んでいますが、当社はリンク先のウェブサイトにおける個人情報の取り扱いについては責任を負いかねますので、各リンク先のサイトのご利用に際してはそれぞれのプライバシーポリシーを一読される事を推奨します。

8.個人情報管理体制について
当社は、個人情報管理責任者を任命し、個人情報の適法かつ公正な管理を実施致します。また、役員及び従業員に対して研修や教育機会を提供し、コンプライアンスの精神を浸透させて日常業務における個人情報の適正な取り扱いを徹底します。

9.プライバシーポリシーの改定について
当社はコンプライアンスプログラムの見直し改善に常に努力しており、本プライバシーポリシーの内容に関しても予告なく変更される場合があります。変更が生じた場合はサイト上に掲示することで利用者の皆様へお知らせ致しますので、定期的にご確認下さいますようお願い致します。

2019年1月1日策定

個人情報管理責任者 代表取締役社長 柳沢富夫


Privacy Policy

Basic policy on personal information protection

Round Table Com Inc. strongly recognizes the importance of protecting personal information in a highly information-oriented society, and pays close attention to the collection and handling of personal information regarding users in accordance with our privacy policy. We promise. In addition, in order to thoroughly implement the policy set out in this privacy policy, we will formulate and execute a personal information protection compliance program independently, make it known to employees and other related parties, and make continuous efforts to improve its content.

Information collected and purpose of use

You may need to register your personal information when using the company website (https://ad.i-tanq.roundtable.jp/, https://i-tanq.roundtable.jp/) operated by our company. Personal information provided by users will be carefully handled in accordance with the privacy policy and will be used for the following purposes. In addition, such personal information will not be used for any other purpose without the consent of the individual.

  1. Use for smooth communication between our company and users.
    The e-mail address you registered for our service is necessary to contact us for providing our service information, notifications, daily “new arrival e-mail” that may be useful to you, or for some reason. We will use it as a means of contact if we reasonably judge it.
  2. Statistics collected to improve service
    Statistical information that collectively processes data that does not clearly identify individuals such as access logs and history of our services is collected by us for the purpose of improving service quality and grasping user’s preference, and shared with third parties Please understand that there is a case to do.
  3. Optional information provided by users
    On our services, we or third parties affiliated with us may require you to enter personal information as part of a questionnaire or campaign. In principle, it is the user’s discretion when requesting information other than these usual services. In such a case, the purpose for which the collected information will be used will be clearly stated, and the information provided will be handled appropriately only within the scope of the purpose.
  4. When and how to get
    We will provide personal information to users only in the following cases.
    ・When users voluntarily enter information using various functions within our service
    ・When inquiring about our support or recruitment
    ・In addition, when the person’s clear consent is obtained
  5. Disclosure of information to third parties
    User’s personal information collected legally and fairly for the operation of the service will not be provided to a third party without the explicit consent of the user. However, please understand in advance that this is not the case in the following cases.
    ・When we reasonably determine that disclosure is necessary based on laws and regulations
    ・When entrusting the handling of personal information as a part of business under the supervision of our company to a contractor who has concluded a confidentiality agreement that we judge to be trustworthy
    ・When it is determined that the service management entity has changed and it is necessary to transfer personal information in order to continue the service
  6. Correction and deletion of personal information
    We will endeavor to maintain the accuracy of registered personal information. The information entered to create the profile page can be corrected or deleted at any time by the user operating the website. In addition, regarding the correction and deletion of other information, if the customer himself/herself makes an offer, we will promptly investigate and confirm the rationality and respond to it as far as possible.
  7. About cookies and links
    Our services may be able to provide more useful services by enabling cookies in your web browser. Cookies are a function to exchange information such as user information and access history between the web browser and web server. While the use of cookies is convenient, it may not be desirable from the viewpoint of privacy protection. Therefore, please use cookies properly within the scope of your own responsibility.
    In addition, our service contains many links to external websites, but we are not responsible for the handling of personal information on the linked websites, so when using each linked site We recommend that you read each privacy policy.
  8. About personal information management system
    We appoint a person in charge of personal information management to implement legal and fair management of personal information. In addition, we will provide training and educational opportunities to officers and employees, instill the spirit of compliance and ensure proper handling of personal information in daily operations.
  9. Revision of privacy policy
    We are constantly striving to review and improve our compliance program, and the contents of this Privacy Policy are subject to change without notice. If there are any changes, we will notify you by posting them on the site, so please check regularly.

Formulated on January 1, 2019

Personal Information Management Representative Tomio Yanagisawa, CEO.